همزمان با سراسر کشور
زنگ عاطفه ها در مدارس مهریز نواخته شد

زنگ جشن عاطفه ها در تقارن با آغاز مهرماه و بازگشايي شكوهمند مدارس، با حضور فرماندار و رئیس شورای اموزش و پرورش، مدیر آموزش و پرورش، رئیس کمیته امداد امام خمینی و سایر مسئولین شهرستان به صورت نمادين در مدرسه راهنمايي پسرانه مجتمع سید الشهداء(ع) به صدا در آمد.
فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان در این آیین با اشاره به سیره حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: مردم به ویژه دانش آموزان با تاسی از این امام همام باید احسان و نیکوکاری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
"احمد علی زارعزاده" در ادامه به تشریح ره آورد و دست آوردهای هشت سال دفاع مقدس و فعالیتهای خوب دولت نهم به ویژه در بحث انرژی هسته ای و حضور ریاست محترم جمهوری در سازمان ملل پرداخت و آنرا در ابعاد سیاسی و اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار داد و مطالبی را بیان کرد.
مدیر اموزش و پرورش مهریز نیز در این مراسم با بيان اين که امروز با نواختن زنگ عاطفه ها وارد مدرسه جديدي به نام «مدرسه نوع دوستي» مي شويم، گفت: کساني که مزه تلخ فقر را نچشيده اند در اين مدرسه مي آموزند که نوع دوستي تنها شرط انسان بودن، انسان ماندن و سنگ نشدن دل هاست.
"سید جلیل عقیلی" افزود: اين وظيفه سنگين آموزش و پرورش است که در کنار رشد انديشه ها و مهارت هاي فيزيکي دانش آموزان، احساس نوع دوستي را نيز در آن ها رشد دهد.
وی افزود: دانش آموزان و فرهنگيان شهرستان که خانواده بزرگ آموزش و پرورش را تشکيل مي دهند با مشارکت گسترده در جشن عاطفه ها الگو و راهنمايي براي ساير مردم نسبت به نوع دوستي و همدردي با نيازمندان هستند.
مدیر اموزش و پرورش مهریز با بیان اینکه امسال این جشن در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان شهرستان برگزار می شود، افزود: بیش از 100 پایگاه در مدارس شهرستان کار جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی نیکو کاران را به عهده دارند.

وی با بيان اين كمك‌های مردمی در قالب روندی مبتنی بر تكريم شخصيت دانش‌آموزان انجام می‌شود افزود: كمك‌های مردمی این جشن‌ ميان 1000 دانش آموز بی بضاعت و یتیم شهرستان توزيع می‌شود.
همچنين "زارعزاده" رييس کميته امداد امام خميني (ره) شاخه مهریز نيز در این مراسم پیام مدیر کل کمیته امداد استان را در خصوص این جشن قرائت نمود.
گفتنی است: نظیر این مراسم در سایر مدارس شهرستان نیز برگزار شد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا